Välj en sida

>Kan verkligen inte låta bli att berätta. Jag var ju som bekant och lämnade tillbaka min iphone igår, för att den inte fungerade. iTunes hittade den inte när jag kopplade in den och telefonen verkade heller inte hitta simkortet. Moment 22.

Men hur som helst. Det finns ju folk som lever på att tillverka iphone. Applefolket till exempel. Ni vet, som även tillverkar Mac. Men nu är det ju så att Apple inte står för supporten på iphone, utan det gör Telia.

Så jag åkte tillbaka till Teliabutiken, med Macen under armen och bad dem kolla vad det kunde vara för fel. Här kommer veckans absolut roligaste kommentar. Håll i er nu.

Teliatjejen: Oj. Du har Mac.
Jag: Ja?
Teliatjejen: Det kanske är det som är problemet. Att det är en Mac.

Hm. Så tre heta tips till Telia:
1. Lär butikerna. Även diverse grundläggande baskunskap… som om Apple och vad Apple tillverkar egentligen.
2. Lär av butikerna. Om butikerna får in ett flertal iphones med identiska fel (som dessutom inte går att åtgärda själv) så kan det vara bra för telefonsupporten att veta om dessa fel. Då slipper kanske kunden och supporten slösa med varandras tid i onödan.
3. Om kunden vid köpet får reda på att felet existerat på ett flertal andra telefoner, så kanske kunden vill att ni testar telefonen innan kunden lämnar butiken. Färre returer och fler glada kunder.

Så, för ni som försöker aktivera er iphone, inte får itunes att reagera (trots att ni installerat om programmet) och nu googlar på följande fras “This accessory is not made to work with iphone”. Det är tydligen ett förekommande fel. Gå tillbaka till butiken.

Så. Nu sömn. Imorgon London!

Share This