Välj en sida

>Jag vill bara ändra fakturaadress hos en leverantör och ringer kundtjänst. Och jag väntar… och väntar. Nej, jag lägger inte på luren. Någon kan ju faktiskt svara. Det är säkert min tur när som helst. Jag sitter där snällt och väntar i 15 minuter och blir argare och argare. För det är ingen j–el som säger HUR lång väntetid det är. Bara att de tänker ta mitt samtal så fort de kan. Visst!

När jag äntligen kommer fram och äntligen får prata med någon, och hon äntligen kopplar mig till rätt person… då tar det 15 minuter till… med samma fåniga glada röst om att de tänker “besvara mitt samtal så fort de kan”.

Parallellt med väntandet har jag dessutom gått in på hemsidan och in på chatten, där personen som svarar på just min fråga inte förstår någonting och frågar bara om han ska skicka blanketter. Nej inga blanketter, ändra bara adressen. Men icke.

Efter nästan 30 minuter i telefonkö en fredageftermiddag, för ett problem som sedan löstes på 20 sekunder… är jag ursinnig och längtar bara tillbaka till Telia.

Om en halvtimma åker vi på spa i några timmar… kunde inte kommit lägligare. Med lite massage, lite mat och lite vin har jag förhoppningsvis snart glömt Tele2’s kösystem. Gaah.

Share This